Patchwork – kolorowe meble i dodatki

Patchwork – kolorowe meble i dodatki

wtorek, 15 marca 2016 3 komentarze
Jeśli patchwork kojarzy się Tobie wyłącznie z narzutami i kocami z babcinego mieszkania, czas zmienić nastawienie. Patchworkowe meble i dodatki to prawdziwy hit ostatnich lat, jeśli chodzi o nowoczesny wystrój wnętrz. Dzięki nim każde pomieszczenie prezentuje się niebanalnie i ma pozytywną energię.
fot:nochintzblog.com

Patchwork wprowadza do wnętrza przede wszystkim odrobinę dynamiki. Nawet, jeśli pozostałe elementy wystroju są stonowane i jednolite, wystarczy patchworkowe obicie fotela czy krzeseł, by cała aranżacja zyskała zupełnie nowy charakter. Choć myśląc o patchworku, do głowy przychodzi nam przede wszystkim krata, w rzeczywistości patchworkowych wzorów jest o wiele więcej – mogą to być romby, trójkąty i dowolne figury geometryczne. Im bardziej wielobarwnie, tym lepiej. Patchworkowe aranżacje z pewnością spodobają się osobom młodym, energicznym, pomysłowym i poszukującym dla siebie wnętrza innego niż wszystkie.



Meble w kolorowych kawałkach 

Projektanci wnętrz wykorzystują dziś patchwork nie tylko w dodatkach, ale też w całych meblach – można dziś spotkać patchworkowe sofy, komody czy szafy. Choć na pierwszy rzut oka wyglądają one nieco chaotycznie, w rzeczywistości każdy element jest dokładnie dopasowany i przemyślany. Patchworkowe meble to propozycja dla osób, które zamiast uporządkowanych i harmonijnych wnętrz poszukują aranżacji z nutką chaosu i twórczej kreatywności. W takich niebanalnych pomieszczeniach z pewnością doskonale będą czuć się artystyczne dusze.

Komoda Pix II szara 

 







Dodatki, które kreują wnętrze 

Jeśli jednak patchworkowe meble czy kanapy to dla Ciebie zdecydowanie za dużo, a nie chcesz rezygnować z kolorowego wzornictwa, możesz postawić na patchworkowe dodatki. Najczęściej są to tkaniny – zasłony, poduszki, obicia krzeseł czy foteli, zasłonki czy narzuty. Ale niekoniecznie, gdyż patchwork jest też silną inspiracją dla twórców plakatów i obrazów, które doskonale zdobią ściany. Aby patchworkowe dekoracje przyciągały spojrzenia i spełniły swą aranżacyjna rolę, warto zestawić je ze stonowanym tłem. Jeśli patchworkowa poduszka, to stonowana, jednolita kanapa. Jeśli patchwork jako obraz na ścianie, sama ściana powinna być już w jednym kolorze, choć niekoniecznie stonowanym.

https://design333.pl/userdata/gfx/283cf35f21ce9c3950021da77b57bbd4.jpg




fot: www.emmallamb.com




3 komentarze

  1. Jestem zakochana w patchworkowym stylu, to tak niesamowicie odświeża i ożywia każde nawet najnudniejsze pomieszczenie :) U siebie w domu mam narzutę patchworkową na łóżku w sypialni i pięknie wygląda. Dostałam ją od przyjaciółki na urodziny :) Teraz stwierdziłam, że sama coś uszyję, bo mam sporo skrawków materiałów z przeróżnymi wzorami. Znalazłam nawet ostatnio ciekawy przepis na uszycie poduszek patchworkowych http://przepisnaszycie.pl/przepis/59/ w weekend zabieram się za szycie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również lubię takie różne prace i sama mam ich sporo u siebie w domu. Ostatnio udało mi się wykonać fajną narzutę na moją nową kołdrę https://senpo.pl/koldry/ i jestem z tego faktu bardzo zadowolona. Wszystko wygląda teraz pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak naprawdę to ja w tym roku w głównej mierze skupiłam się na tym aby mieć fajne meble ogrodowe i dopięłam swego. Myślę, że bardzo fajnym rozwiązaniem jest posiadanie mebli ogrodowych z https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe ponieważ zawsze dostajemy je najwyższej jakości.

    OdpowiedzUsuń